Etykiety wielowarstwowe - ekonomicznie uzasadniona innowacja

  • 16.02.2019, 14:00
  • Grupa Tipmedia
Etykiety wielowarstwowe - ekonomicznie uzasadniona innowacja
Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów etykiet, jednak niezwykle innowacyjnym rozwiązaniem są etykiety wielowarstwowe. Jak sama nazwa wskazuje, takie etykiety składają się z kilku warstw, umieszczonych na sobie. Wszystkie niezbędne warstwy umieszcza się pod etykietą tytułową, która najczęściej przeznaczana jest na identyfikację wizualną danej marki. Zwykle umieszcza się od dwóch do trzech warstw etykiety, gdzie zamieszczone są szczegółowe informacje dotyczące produktu.

Bez względu czy wybrane zostaną etykiety dwuwarstwowe, dwustronne czy trójstronne, producent może zawrzeć wszystkie niezbędne punkty, nawet na bardzo małym obwodzie. Etykiety wielowarstwowe znajdują zastosowanie między innymi w produkcji przemysłowej, gdzie wykorzystuje się je do oznaczania produktów. Ładnie prezentujące się towary przyciągają uwagę klientów i pozwalają budować wiadomość danej marki.

Rodzaje druku etykiet wielowarstwowych

Jeśli chodzi o rodzaje druku, możemy wyróżnić druk fleksograficzny i termotransferowy. Tego typu druk wykonuje się najczęściej przy użyciu maszyn hybrydowych Mark Andy Digital Series. Tym samym do druku wykorzystywane są możliwości technologii zarówno cyfrowej, jak i analogowej. Druk cyfrowy zapewnia między innymi:

       przygotowanie kilku różnych etykiet o jednym wymiarze w jednym zleceniu, oznacza to, że bez problemu można przygotować również zlecenia o niskim nakładzie,

       szybkie i łatwe przygotowanie plików do druku - jeśli zmieniamy element etykiety, nie ma potrzeby spasowania kolorów na maszynie.

Natomiast technologia fleksograficzna dodatkowo zabezpiecza etykiety laminatem i umożliwia uszlachetnienie etykiet wykonanych przy użyciu modułu ink-jetowego. Uszlachetnienie wykonywane jest za pomocą lakieru matowego na całości etykiety bądź tylko w wybranych miejscach. 

Powyższe metody druku powinna oferować każda profesjonalna drukarnia etykiet. Druk etykiet powinien jak najbardziej odpowiadać potrzebom danego klienta. Przed rozpoczęciem produkcji należy dokładnie uzgodnić wszystkie szczegóły związane z metodą nadruku czy nakładem. 

Etykiety peel off - praktyczne rozwiązanie

Etykiety samoprzylepne bardzo często posiadają dużą ilość informacji, na bardzo małej powierzchni. Przykładowo sok owocowy 200 ml musi zawierać szczegóły dotyczące składu, a nierzadko również dodatkowe informacje na temat sposobu użycia, umieszczone w kilku językach. Może to być niezwykle kłopotliwe, ponieważ tekstu jest sporo, a dostępnej powierzchni bardzo mało. Właśnie dlatego stworzono dwuwarstwowe etykiety peel off. Takie etykiety są również określane mianem etykiet otwieranych. Dzięki nim możemy zamieścić na produkcie wszystkie niezbędne informacje w tym także logo marki. Etykiety peel of można zamówić m.in. w Cyfrowej Drukarni Etykiet Arti-Bau – artibau.pl/pl/etykiety-peel-off.

Etykiety samoprzylepne znajdują szerokie zastosowanie w przemyśle. Wykorzystywane są przez producentów napojów gazowanych. Równie często znaleźć można je na kosmetykach, środkach chemicznych czy wszelkiego rodzaju opakowaniach produktów spożywczych. Wykorzystywana technologia i rodzaj etykiety zależą najczęściej od wymogów i potrzeb danego producenta. 

 

 

 

Drukarnia Etykiet Arti-Bau

ul. Brzozowa 8

55-040 Ślęza

Tel. 717822678

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: